حالا وقته ترمز کزدنه
اطلاعات سايت

رمز عبور را فراموش کردم ؟
آمار مطالب
کل مطالب : 4
کل نظرات : 0

بازديد امروز : 6 نفر
بارديد ديروز : 14 نفر
بازديد هفته : 22 نفر
بازديد ماه : 40 نفر
بازديد سال : 136 نفر
بازديد کلي : 402 نفر

افراد آنلاين : 1
عضويت سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
پيوندهاي روزانه
کدهاي اختصاصي
پشتيباني
theme by
roztemp.ir
RSS

Powered By
Rozblog.Com
تبليغات
رزتمپ

شما در حال رانندگی در جاده هستید، و ناگهان چراغ روغن شما روشن می شود ( دوباره! هیچ گودالی در زیر ماشین شما وجود ندارد) و می دانید که زمان تعویض روغن فرا نرسیده است. اگر هیچ نشانه قابل مشاهده ای از نشتی نمی بینید، ممکن است موضوع کاملاً چیز دیگری باشد. به خواندن ادامه دهید تا بدانید چرا خودروی شما روغن موتور از دست می دهد اما نشتی ندارد و برای رفع آن چه کاری می توانید انجام دهید.

چرا روغن خودروی من کم می شود؟

زمانی که خودرویی به طور مرموزی روغن را از دست می دهد، معمولاً دو دلیل ممکن است وجود داشته باشد: یا شما نشتی داشته اید یا موتور شما در حال سوختن روغن است. اگرچه ممکن است هیچ نشانه قابل مشاهده ای از نشتی نبینید، بخش هایی که کمتر قابل توجه هستند مانند کاسه نمد میل سوپاپ ممکن است مقصر باشند.

روغن کم می شود اما نشتی ندارد؟ احتمالاً دارید روغن می سوزانید

روغن سوزی زمانی اتفاق می افتد که قطعات معیوب موتور اجازه نفوذ روغن به داخل محفظه احتراق را می دهند. دود آبی رنگی که از اگزوز شما می آید یک نشانه بالقوه این مشکل است، اما اگر موتور شما فقط مقادیر کمی روغن  بسوزاند ممکن است همیشه مشهود نباشد. در حالی که برای برخی از خودروها طبیعی است که روغن بیشتری نسبت به بقیه بسوزانند، بهتر است خودروی خود را در اسرع وقت به یک منخصص نشان دهید. 

از دست دادن روغن بیش از حد می تواند منجر به آسیب جدی موتور و تعمیرات گران قیمت شود، به خصوص در خودروهای قدیمی با مسافت 150000 کیلومتر یا بیشتر. با این حال، خودروهایی با مسافت کمتر از 80000 کیلومتر معمولاً نباید بیش از یک لیتر روغن اضافی کم کنند.

علل بالقوه برای سوختن روغن

هنگامی که روغن به داخل محفظه احتراق نفوذ می کند، معمولاً به دلیل یک یا چند قطعه فرسوده است. برای موتورهای جدیدتر که از روغن با ویسکوزیته پایین استفاده می کنند، مانند روغن موتور 50W-20، حتی مقدار کمی سایش می تواند منجر به ورود روغن به این محفظه شود. در اینجا چند مورد از دلایل رایج مصرف بیش از حد روغن آورده شده است:

رینگ پیستون فرسوده

اینجا جایی است که تعمیرات می تواند به قلب شما یک شک وارد کند. هر مجموعه از رینگ های پیستون یک مهر و موم در برابر دیواره سیلندر ایجاد می کند تا فشرده سازی موتور را حفظ کند و از خروج گازهای احتراق جلوگیری کند. با این حال، اگر رینگ های پیستون شما فرسوده شده باشند یا دیواره سیلندر شروع به خراب شدن کرده باشد، ممکن است آب بندی دیگر به درستی کار نکند. با یک مهر و موم معیوب، روغن می تواند وارد محفظه احتراق شود و بسوزد.

میل سوپاپ

معیوب بودن آب بندی میل سوپاپ یکی دیگر از دلایل پایین بودن سطح روغن است. در حالی که آبندی میل سوپاپ برای تنظیم مصرف روغن و روانکاری سوپاپ است، یک مهر و موم معیوب دقیقا برعکس عمل می کند. درزگیر سوپاپ که فرسوده یا آسیب دیده است ممکن است روغن را به سیلندرهای موتور و در نهایت به محفظه احتراق نشت کند.

امتياز : نتيجه : 0 امتياز توسط 0 نفر مجموع امتياز : 0

بازديد : 24
[ سه شنبه 30 فروردین 1401 ] [ 12:11 ] [ حسین بیگلری ]
آخرين مطالب ارسالي
ارسال نظر براي اين مطلب

کد امنیتی رفرش
.: Weblog Themes By roztemp :.

آرشيو
جست و جو