حالا وقته ترمز کزدنه
اطلاعات سايت

رمز عبور را فراموش کردم ؟
آمار مطالب
کل مطالب : 4
کل نظرات : 0

بازديد امروز : 1 نفر
بارديد ديروز : 2 نفر
بازديد هفته : 1 نفر
بازديد ماه : 25 نفر
بازديد سال : 95 نفر
بازديد کلي : 361 نفر

افراد آنلاين : 1
عضويت سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
پيوندهاي روزانه
کدهاي اختصاصي
پشتيباني
theme by
roztemp.ir
RSS

Powered By
Rozblog.Com
تبليغات
رزتمپ

از روغن موتور گرفته تا مایع برف پاک کن، ماشین شما پر از انواع مایعات مفید است. روغن ترمز یکی از آنهاست، اگرچه کمتر شناخته شده است. در واقع، موسسه ملی خدمات خودرویی می نویسد که روغن ترمز "احتمالاً کم اهمیت ترین مایع در خودرو ار دیگاه رانندگان می باشد اما مهم ترین!" در اینجا، ما توضیح می دهیم که روغن ترمز چه کار می کند، چرا ضروری است، و وقتی روغن ترمز کم می شود یا نشت می کند چه اتفاقی می افتد.

روغن ترمز چه می کند؟

روغن ترمز یک مایع هیدرولیک است که سه کار مهم را انجام می دهد. ابتدا، به حرکت دادن بخش‌های مختلف سیستم ترمز کمک می‌کند، زمانی که پدال ترمز را فشار می‌دهید، سرعت خودرو کاهش داده یا به طور کامل متوقف می کند.

چگونه یک مایع ساده می تواند به توقف خودروی 3 تنی کمک کند؟! با حرکت پا شما شروع میشه! روغن ترمز در داخل سیلندر اصلی ذخیره می شود.  هنگامی که پدال ترمز را فشار می دهید، سیلندر اصلی روغن ترمز را از طریق خطوط ترمز به سمت کالیپرهای ترمز می فرستد.

کالیپرها لنت‌های ترمز را روی دیسک ها می‌فشارند که باعث کاهش سرعت آن‌ها می‌شود. بسته به مدت و شدتی که پدال ترمز را فشار می دهید، سرعت ماشین را کاهش می دهد یا آن را به طور کامل متوقف می کند. به لطف روغن ترمز، فشار چند برابر می شود.

اما کار روغن ترمز شما هنوز تمام نشده است! روغن ترمز همچنین تمام قسمت های متحرک داخل سیستم را روغن کاری می کند و از زنگ زدگی و انواع دیگر خوردگی محافظت می کند.

آیا روغن ترمز نیاز به تعویض دارد؟

با گذشت زمان، قابلیت‌های محافظتی این مایع ممکن است از بین رود، به این معنی که سیستم ترمز شما کارایی لازم را ندارد. تست روغن ترمز استریپ   نشان می دهد که آیا روغن ترمز شما هنوز به درستی از سیستم محافظت می کند یا خیر. اگر اینطور نیست، تکنسین شما ممکن است تعویض روغن ترمز را توصیه کند.

چرا روغن ترمز نشت می کند؟

اگر متوجه یک مایع زرد روشن یا قهوه ای رنگ در زیر خودروی خود شدید که با لمس کردن لیز بود و اگر متوجه کاهش فشار ترمز شدید، ممکن است شروع نشت روغن ترمز را احساس کنید. برخی از رانندگان می گویند که احساس می شود روی پدال ترمز "نرم" یا "اسفنجی" فشار می آورند .

به عنوان مثال، خودرو می توانند دارای خطوط ترمز فولادی و لاستیکی باشند. با گذشت زمان، فولاد زنگ می زند و لاستیک ساییده می شود - دو عامل سایش که می تواند منجر به سوراخ یا ترک در خطوط ترمز شود.

فرسوده شدن لنت ترمز یکی دیگر از مقصران رایج نشت روغن ترمز است. واگنر بریک توضیح می‌دهد: «اگر لنت‌ها یا کفش‌ها و دیسک ها فرسوده شوند، پیستون‌هایی که لنت‌ها یا کفشک‌ها را به کار می اندازد می‌توانند بیش از حد کشیده شده و دچار نشتی شود.

وقتی روغن ترمز کم می شود چه اتفاقی می افتد؟

هر گونه نشتی یا مشکل با روغن ترمز شما می تواند منجر به کاهش سطح مایع شود. هنگامی که روغن ترمز کم است، احتمالا متوجه خواهید شد:

  • چراغ ترمز روشن روی داشبورد شما
  • کاهش توانایی توقف
  • تمام شدن لنت ترمز سریعتر از حد معمول
امتياز : نتيجه : 0 امتياز توسط 0 نفر مجموع امتياز : 0

بازديد : 36
[ سه شنبه 16 فروردین 1401 ] [ 10:07 ] [ حسین بیگلری ]
آخرين مطالب ارسالي
ارسال نظر براي اين مطلب

کد امنیتی رفرش
.: Weblog Themes By roztemp :.

آرشيو
جست و جو